Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

28 maj 2008

Liseberg, mamma och värkande rygg.

Jag tycker verkligen om mitt liv just nu. Har inget jag direkt kan klaga på - såklart finns det småsaker som dyker upp då och då, men det är så små saker att jag inte ens kommer på någon av dem nu.
I söndags - mors dag, så följde A med till Liseberg för att kolla på när E och delar av hennes klass skulle uppträda. Han fick träffa nästan hela M´s familj, sen strosade vi iväg till scenen, kikade på när E uppträdde, sen gick vi och ordnade åkband (årskort för min del) och spenderade resterande dagen där innan jag skulle börja jobba. Grymt mysigt. Åkte så många karuseller vi hann med - dock INTE Fritt Fall, den får vänta ett tag till. A åkte den ensam medans jag stod i tryggt förvar nedanför och fotade istället.
Skulle vilja lägga upp lite bilder från den dagen här, men pga en incident så har jag ingen kamera, har ordnat en ny nu, men får den inte förrän om några dagar. Minneskortet är dock inte skadat, så så fort jag får kameran kan jag lägga in de bilderna också.

Onsdag idag, imorgon, efter jobbet så ska jag så fort jag kan ta mig till stationen/brunnsparken och hämta upp min mor som kommer och hälsar på! :)
Sen är det inte långt kvar innan jag åker hem sen heller! Jag längtar verkligen nu.
Pratade nästan en timme med Å idag, var verkligen skönt att få prata i lugn och ro med henne. Nu är det bestämt att hon och M kommer ner i början av juni. Ska blir härligt. Imorgon är det precis två veckor innan dom kommer faktiskt! Åh.. Nog för att jag verkligen inte vill flytta tillbaka (på ett antal år - om ens då) och trivs nå så snuskigt bra här nere, så längtar jag efter er alla, det kommer inte att ändras, hur länge jag bor här.

Nej, nu ska jag ta tag i dagens städning, tvätta ikväll. Kurera min onda rygg får jag göra ikväll. Någon som vet en gratis massör? :)

Inga kommentarer: