Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

22 maj 2008

Lunch, streetbasket och semester.

Åh vad jag längtar till måndag morgon - få gå hem från jobbet och kunna tänka; "Ah - ledigt!!" :)

Igår var jag och K iväg och sprang, var riktigt skönt och gick ÖVER all förväntan, riktigt nöjd med tiden, så det ska jag försöka hålla i nu.
Idag har jag först Lunchat med A, A och L. Så underbart roligt - har nog inte skrattat så mycket på samma gång på länge. Sen fortsatte jag och L till vårat personalmöte - vilket också gav en hel del skratt.
Kvällen har jag spenderat ihop med K igen, denna gång var vi iväg och spelade streetbasket. Hade tänkt skjuta lite bara från början, men båda korgarna vid planen var upptagna och det gick inte många minuter innan alla som var där frågade om vi skulle slå ihop att a gäng och köra match. 1 timme i sträck körde vi. SÅ kul! Bara köra - knappt några regler, bara lattja! I love it!
Sista kvarten kom det fyra brandbilar (!) och stannade precis vid planen. Självklart funderade vi ju vad de höll på med, men efter ett litet tag klev alla ut och började spänna upp volleyboll-nät och skulle köra det vid sidan av basketplanen. Jag och K blev lite besvikna att dom inte körde i sina brandmanna-dräkter, det hade varit jättekul att se. En karl som knappt orkar hoppa och smasha en volleyboll pga att han har för tunga brallor! :D

Jobba i helgen nu då.. Inte så motiverad om ärligheten ska fram, men det är lugnt ändå. Fick förresten klart med min ledighet till sommaren nu - skönt att få det bekräftat. Blir en del svängar hem i sommar med andra ord. :)
Personalmiddag har vi också lyckats bestämma datum för - ska verkligen bli jättekul!
Detta gäng är verkligen inte som kollegor - vi är som ett flamsigt kompisgäng, man kan prata med alla om allt möjligt - är det någon fundering eller något som irriterar en, då tar vi det på en gång - inget skitsnack eller sånt alls. Annars är ju det ganska så utmärkande för ställen där det bara jobbar tjejer.

Nu ska jag slänga mig i soffan och vila - lite seg i kroppen efter basketen. Men nöjd! Jag regerade! Skotten sitter fortfarande.. :)

Kram på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Stajna ;)
Självfallet ska jag försöka dra med mig JOhan till marknan, men jag är inte helt övertygad om att han är ledig fr fotbollen... det ska forskas i kan jag lova!
KRAAM
/Anne