Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

19 maj 2008

Extrajobb, bilkörning och längtan

Med en liten påtryckning från A´s håll lär jag ju uppdatera här nu då. :)
När skrev jag sist? Oj.. Förra helgen.. Hmmm.. Ska jag alltså sammanfatta hela veckan nu då? Nej, det orkar jag inte - det har inte hänt så evinnerligt mycket denna vecka.
Jobbat, umgåtts med A, tränat.. Ungefär det.
Blev lite extra dagar denna vecka än vad det egentligen skulle varit, men det är fint det, skönt tillskott i kassan, vem vet - kanske resan till syster-yster over there inte är så långt borta snart.. Vi får se. :)

I lördags skulle jag lära mig köra i Göteborg också tyckte A, antar att det är för att kunna ha mig som både personlig assistent (något hans sambo A kommit fram till att jag är, både på mitt jobb och för A - mycket roande enligt honom *skratt*) och personlig chaufför.. Fram till dess så tyckte jag att det var grymt onödigt - men så här i efterhand måste jag erkänna.. Det är inte så svårt att köra i Göteborg, värre är det att hitta här - men det är väl sånt som kommer med tiden antar jag. :)
Han tyckte att det kändes så lugnt och tryggt att åka med mig att jag fick låna bilen när jag skulle iväg och jobba till och med! Riktigt skönt måste jag erkänna - även om vägen dit blev en REJÄL omväg.
Söndagen spenderade vi hemma hos mig, ihop med Frasse. A kom fram till att Frasse är grymt fin och rolig att leka med, så han slog ihjäl en halvtimme på golvet ihop med Frasse, medans jag fick sitta och titta på - inga problem i och för sig för min del. Det var mysigt..














Mycket jobb denna veckan, inte en enda ledig dag - vilket med stor sannolikhet kommer kännas, men men, vad ska man göra? Bara att bita ihop - trivs i och för sig på jobbet så det behövs egentligen inte, men det är tröttsamt att gå upp på morgnarna.
Har nyss kommit hem från träningen och känner redan av träningsvärken, det blir fint imorgon det...

Ska försöka sova nu, sov så gott mina vänner!
Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare inte änns en dag ledigt =(. Ja längtar tills du sätter dig på tåget :D hihi
stora kramar!

Anonym sa...

Vad härligt du verkar ha där nere :) Förutom massa jobb då, men det blir ju pengar iaf :) KRamis / tcd