Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

17 juli 2008

Drömmar, illustrationer och redigt pratande

Drömde inatt att jag var hemma i Ockelbo. Hade så mycket saker jag gjorde och tiden räckte till alltihop för en gångs skull - i vanliga fall när man drömmer så hinner man inte allt eller så vaknar man mitt i en dröm och blir besviken på att inte få reda på vad som kommer efter i drömmen. Men inatt fick jag veta allt i alla fall! :)
Jag hann med att träffa alla jag ville, äta både lunch och glass från de ställena jag kan sakna och dessutom hann jag med att vila - i drömmen! Så praktiskt! Nu vet jag ju exakt hur jag ska göra nästa vecka! Enda kruxet är ju det att jag vet att jag inte kommer ha samma flyt med trafiken, köer på olika ställen och så vidare.. Men... Det ordnar sig!

Fick en förfrågan från en barndomskompis jag lekte mycket med förr när jag var hemma sist och vi gick på marknaden ihop.
Hon håller på att skriva en barnberättelse om två av våra figurer vi hittade på att vi var när vi lekte. Två monster, kanske inte de mest framgångsrika monstern, snarare ganska så trevliga och söta monster (till sättet). Hon sa att hon alltid tyckt om mitt sätt att rita och frågade om jag kunde tänka mig att illustrera till den berättelsen!!
Det skulle inte kännas helt rätt att fråga någon annan heller tyckte hon eftersom det var hon och jag som skapade dom ihop.
Jag blev så glad - så otroligt glad! Det är verkligen jättekul att få det förtroendet och att få göra något ihop med henne så här. Inte för att vi sitter bredvid varandra i skapandets stund (det är ett antal mil mellan oss till vardags så det skulle vara så opraktiskt *skratt* ), men vi har liiite mer kontakt i och med detta för stunden i alla fall.
Så.. För stunden roar jag mig med att skissa på dessa monster och lite omgivningar när jag har stunder över och kreativiteten kickar in. Fortsatte efter att jag ritat tatueringar till höger och vänster förra och förr-förra veckan och jag måste säga att ringrostigheten är inte lika påtaglig längre. :)

Idag efter jobbet så kommer jag behöva stanna till på Nordstan innan jag fortsätter hemåt - inte alltför skoj måste jag erkänna. Jag vill mest hem efter jobbet. Men det är lite saker jag känner att jag vill fixa innan M och M-L kommer, som jag behöver ha innan bröllopet. Saker som inte är alltför kul att shoppa, som jag gärna kan bespara bror och svägerska från tänkte jag. Vi kommer nog ha fullt upp att strosa runt ändå tror jag! :) Åh - längtar efter dom nu. För stunden så är dom bara någon mil från mig, hos M med och hans familj i V-borg. Men på lördag efter jobbet!! Då ni - då kommer dom hit.

Pratade med A igår - som varje dag.. :) Han har redan annamat lite dialekt hemifrån! Det låter jätteknasigt måste jag erkänna.. Mycket göteborska och lite släng av redig Ockelbo-/Jädraås-mål.. Charmigt.. ;)

Nej, tack för mig idag nu!

Take care!

1 kommentar:

Anonym sa...

samma sak hände med mej! jag drömde att jag lärde mej flyga med Batman i "Gotham City"! Jag hann lära mej innan jag vakna o det är nog den bästa drömmen på läänge! haha. Kram annelie. (har bytt resdagboen mot bloggen nu)