Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

22 juli 2008

Imorgon!! Äntligen!

Imorgon - äntligen!
Jag har verkligen haft det jättebra i helgen med bror och M-L, perfekt sällskap att umgås med för att kunna sluta tänka på hur många dagar/timmar det är kvar tills man får åka hem och träffa hjärtat igen..

Lördag kväll spenderade vi hemma framför tv:n framför en film och avnjutandes varma mackor. :) Perfekt avslutning på kvällen efter att man jobbat 24-timmar säger jag!

Söndagen promenerade vi i stort sett bort. Vi gick till Linné, naturhistoriska, Vasa, Haga, Avenyn och sen gick vi och kikade om Mamma Mia gick på någon tid som passade oss, det gjorde den, men dom klarade sig tydligen utan vår support. Fullbokat på nästan alla kvällens föreställningar så vi åkt hem till mig istället. Efter ca 7 timmars konstant promenerande med enbart 45 minuters paus för lunch! Lunchen förresten - åt vi på Rumpanbar - heeeelt underbart! Dit ska jag gå fler gånger! :)

Igår var vi på Liseberg större delen av dagen, åkte någon karusell men mest strosade vi runt och bara njöt av fint väder, tog lite lotter och pratade. Prata ja. Det har vi gjort hela helgen. Så mysigt att bara få disskutera och vrida och vända på tankar om olika saker med bror och M-L. Skönt och avslappnat. :)

Idag hann jag ringa in lite olika ställen på en karta som jag tyckte (i samråd med M och M-L såklart!) de borde se och gå på. Äta brunch ihop på ett mysigt café med grymt goda mackor! innan jag begav mig mot jobbet. Ska bara jobba klart detta pass sen får jag sätta mig på tåget och försöka slå ihjäl ca 5 timmar innan jag får ge hjärtat en stoooor kram.. Gud vad jag längtar.. Verkligen.. Men det är mindre än 24 timmar kvar nu - det är ju lugnt! :)

Nu blir det nog ett litet uppehåll på bloggande för min del - har nog fullt upp när jag väl är hemma denna gång. Men vem vet - jag kanske överraskar.. :)

Stor kram tills nästa gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman miN !:D
nu är jag tillbaka ska bara skaffa en data så kan jag börja skriva igen ....längtar efter dig! stora kramar!