Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

07 juli 2008

Ledig helg, Bruce och lunginflammation

Helgen, vad har jag gjort i helgen?

Hmm.. Inte mycket egentligen. Fredagen spenderade jag på jobbet - riktigt risig måste jag erkänna, så fort jag hostade så kändes det som om revbenen skulle knäckas, ett efter ett. Men som tur var så känner man sig sämre än man föreställer sig. Direkt efter jobbet åkte jag till sjukan och frågade doktorn vad som var fel - det var inte några revben som var av, det var långt kvar till dess. Men dock hade jag känningar av lunginflammation. Inget som brytit ut än, men som kändes när jag hostade i alla fall.
Fick ingen medicin - bara ordinationen att ta det lugnt om jag kunde det.
Som tur var så lyckades jag ordna in en vikarie till mitt 24-timmarspass i helgen så det kunde jag.

Har inte gjort så mycket för övrigt, umgåtts med A och haft det gôtt. Var hemma hos dom på lördagen och på kvällen tog vi spårvagnen hem till mig, hoppade av nere på stan för att äta något lätt (jag mumsade på den godaste tunnbrödrullen jag ätit sen jag var lill-liten!), när vi väl begav oss för att hoppa på nästa spårvagn så hördes konserten som fortgick just i det nuet.. Bruce Springsteen på Ullevi - gah!! Där ville ju jag vara! :/
Jaja - nästa gång så ska jag ha en biljett i min ägo innan konserten startar - det ÄR bara så.

Ja.. Som ni märker så har det inte hänt så mycket denna helg att rapportera - men ni vet att jag lever i alla fall. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känningar av lunginflammation...det lät inte kul det. Krya på dig:)
Kram A-K

Anonym sa...

min svägerska va på bruce, underbart sa hon :D

Hoppas du blir bättre snart.
Kram! / tcd