Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

16 juli 2008

Nedräkningen har börjat... Tihi!

Tadaaa! Nytt inlägg igen! :)
Jag är för stunden inne i en period när jag måste skriva av mig ofta, har en aning om varför, men är inte helt säker.. Bara nästan.

Jobbade fram till imorse och for direkt hem och började tvätta idag, måttligt roande, men det är sånt som måste göras och som är skönt att ha avklarat. Under tiden all tvätt håller på att torka så har jag rensat ut lite av kläderna som jag ska ha med upp nästa vecka, en del saker är sånt jag ändå inte kommer använda innan, och eftersom bror och M-L kommer vara här innan jag åker så känns det bättre att ha en del av packandet gjort. Lyssnar på massa musik om dagarna nu, brukar jag i och för sig nästan alltid göra. Jag tycker om att ha ljud omkring mig - eller musik omkring mig. Föga förvånande är väl att det är tAkIdA som spelas mest.. Men även någon låt av Sixx A.M slinker igenom idag.
Jag låg, i lördagskväll, när jag fortfarande var sjuk och slökollade på tv, zappade förbi tv4 och sommarkrysset - gissa vilka som precis klev upp på scenen.. jo.. precis! Takida! Som brände av Curly Sue live, klockrent. Det är inte den bästa låten, jag måste gå emot halva (tror jag iaf) Svearikes befolkning där, jag har andra favoriter, men den är ändå grymt bra och det låter bra live. Tyvärr så kan inte alla artister idag glänsa med att det låter bra på både skiva och live. Men Robban och gänget kan faktiskt det. :)

Hör här bara..



Satte mig ute i solen på innergården idag och läste efter att jag hängt upp all tvätt, inte ens fem minuter senare så kom en mamma till en av de andra hyresgästerna ut och gjorde mig sällskap. "Jag såg dig sitts där och det såg så skönt ut så jag tänkte att jag också måste passa på."
Så trevlig! Dom bodde i S-vall, men hade varit här i nästan 2 veckor nu. Och när jag svarade på hennes fråga om var jag var ifrån så sken hon upp och berättade att en svägerska till henne är ihop med en karl från Ockelbo!! :D
Ska försöka ta reda på vem det är sen tänkte jag - nyfiken som man är. :)

En vecka kvar nu.. Det klarar jag ju galant! :]

Inga kommentarer: