Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

17 november 2010

Allt på en och samma gång

Gudars skymning vad tiden går!
Veckorna bara springer förbi, jag har hunnit med att göra lite drygt hälften av denna Lia-period, jobbat extra på min gamla praktikplats, fått ett erbjudande om några dagars jobb i december, beställt biljetter tur- och retur för resan hem över jul och nyår, köpt julgran, haft besök av svärfar, firat min bättre hälft som fyllt år. Ja, det är kanske inte så konstigt att dagarna flyger förbi, ibland känns det som om jag inte hinner andas mellan varven..

I söndags var det ju som ni vet fars dag. Eftersom min far befann sig 50 mil bort så fick han nöja sig med ett kort och ett telefonsamtal i år. A´s pappa däremot var här nere och vi tog med honom till Volvo Museét under dagen. Riktigt roligt att se alla de gamla modellerna som vårt kära företag har tillverkat. Jag har en förkärlek för de äldre modellerna, de är så snygga, har karaktär och jag brukar ofta drömma om hur det skulle varit att leva under andra årtionden. Varför inte 40- eller 50-talet?
Kolla in dessa skönheter!




Tänk om detta hade varit bilen som fraktade dig till och från jobbet varje dag? Åh... Så snygg!










Eller kanske denna?









Det var ju ett tag sedan jag satt i en bilbarnstol, klart jag var tvungen att testa den här då! :)






Just nu sitter jag i soffan, nedbäddad under en filt, inväntar min skatt som slutat nu och är på väg hem. Vi ska äta lite innan jag ska följa med en kompis på träning. Jag ska följa med på hopp- och studsträning.. Kanske inte den träningsform jag föredrar, men träning är skönt och det är gratis så varför inte ta chansen?

Inga kommentarer: