Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

29 november 2010

Dag 9 - Min tro

Jag tror att vi någonstans har en förutbestämd väg att gå, vi kan göra olika val i livet som leder oss på olika stigar.. Men någonstans tror jag att alla händelser vi utsätts för är meningen att vi ska genomlida för att lära oss något inför kommande prövningar.

Jag vet att detta låter knasigt, att de som drabbas av många olyckor kanske inte alls tycker denna teori är speciellt trevlig att tänka på. Men jag tror att vi utsätts för saker som förbereder oss inför framtiden, dessa prövningar är inte större än att vi klarar av dem. Ibland med nöd och näppe, men vi klarar det...

Jag tror inte att det sitter en gud där uppe och styr allt, jag tror inte att det finns någon allsmäktig.

Min tro är anpassad efter hur jag växte upp, vilka värderingar jag har och vad jag har utsatts för.

Sen tror jag på Karma.. What goes around comes around.. Gör vi något bra, får vi någon gång tillbaka på ett eller annat sätt. Likaså om vi felar...

Inga kommentarer: