Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

20 november 2010

Dag 1 - presentera mig själv

Vem är Stina?
Jo, jag föddes den 1 maj 1984. Min far har jobbat som taxiförare och min mor körde ut post innan de båda gick i pension. Jag har fyra äldre syskon och åtta syskonbarn som alla är utspridda i olika delar av världen.
Som liten älskade jag Barbie, My little pony, playmobile, Lady Lovelylocks, Sylvanian families och Nintendo 8-bitar..

Jag växte upp i Ockelbo, trodde aldrig att jag skulle flytta därifrån. Var dagbarn fram till och med första klass. Jag drömde om att bli konstnär när jag blev stor, när jag under lågstadiet började spela basket så utökades yrkesdrömmen med basketproffs, för att ha något att välja mellan.. :)
Gick på Gäverängeskolan mellan klass 1 och 6 för att sedan flytta upp till Perslunda där alla de stora barnen gick. jag trivdes i skolan under hela grundskolan, jag hade bra klasser, bra lärare och barndomsvänner som hade samma uppväxt och samma värderingar.
Jag hade en väldigt trygg och skyddad barndom, en sådan barndom som jag önskar att mina egna barn får i framtiden.

Jag spelade blockflöjt och piano i den kommunala musikskolan under 8 år och ibland saknar jag ett piano att klinka på här hemma...

En av mina största intressen - basket håller jag fortfarande varmt om hjärtat och skulle jag få möjlighet så skulle jag ta upp den träningen igen.
Att teckna, måla och fotografera är andra intressen som jag gärna skulle vidareutveckla.

I gymnasiet är vi från Ockelbo tvungna att pendla antingen till Sandviken eller Gävle för att gå i gymnasiet, om vi inte väljer att flytta dit eller till annan ort.
Jag bodde kvar hemma och pendlade till Gävle för att gå i skolan för att lära mig olika tekniker inom bild och form.. Det var där jag upptäckte fotograferingen och den härliga världen. Jag fastnade totalt för att framkalla analoga foton och det är något jag drömmer om - att ha ett eget mörkerrum i vårat kommande hus.. :)

Hur är jag som person då? Ja.. Jag är väldigt envis när det kommer till kritan, men lika envis som jag kan vara med vissa saker, lika o-envis är jag i mycket. Jag försöker leva och tänka på att allt går att ordna upp. Får jag inte till det här nu så löser det sig sen. Jag är oftast lugn, har nära till skratt och försöker sprida glädje och positiva vibbar.

Idag lever jag ihop med min tonårskärlek som jag sprang på här nere i Göteborg precis efter att jag flyttat ner hit, vi är förlovade, planerar för framtiden på flera olika sätt, studerar till Aktiveringspedagog ute i Mölndal. Till sommaren planerar jag för att vara utexaminerad från denna och hoppas så klart kunna jobba inom detta på något sätt..
Jag älskar loppisar och retro-saker. Om jag fick önska helt och håller så skulle jag gärna ha ett hem inrett i 50- eller 60-talsstil.. :)

Jag tror att detta får räcka som presentation, ni kommer ju få veta mer under den kommande månaden så håll utkik! :)
Och kommentera gärna! :)

2 kommentarer:

Madde sa...

Vilken kul grej du börjat med. Ser fram emot att läsa fortsättningen :)

Stina sa...

Ja, har sett flera bloggar som har den här listan och fastnade direkt för idéen. :)

Gör den du med! :)