Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

08 mars 2012

Back to the.. past..?

Dagarna segar sig verkligen fram när sjukdom slår till..
Det var vääääldigt länge sedan jag var hemma en hel vecka från jobb/skola och jag hatar det! Visst hinner jag se en massa filmer/serier och vila mig. Men det är skönt i en sisådär 1-2 heldagar, sen tröttnar jag..

Har funderat lite fram och tillbaka på hur jag vill göra med denna blogg för att få mig att bli mer aktiv och hålla intresset för min egen del vid liv. Eftersom jag själv läser en hel del mode- och inredningsbloggar så inser jag snabbt att den nischen inte riktigt passar mig.
Har man ett jobb där speciella arbetskläder krävs och vi jobbar en hel del dagar i streck - då bryr i alla fall jag mig sällan om hur jag ser ut dessa dagar - det lämnar i snitt cirka 8 dagar i månaden över till att "bry" sig... Men ofta passar jag på att träna tidigt/städa/springa ärenden dessa dagar, vilket leder till att det även dessa dagar iklädes bekväma kläder. Modeblogg a´la Stina? Nope!
Inredning då? Nej, för att dela med sig av inredningstips och "hemma hos" bilder krävs att tid finns för att fixa och dona, samt att jag gärna vill trivas bra i boendet. Något jag tyvärr inte riktigt gör av en hel del olika anledningar. Inredningsblogg a´la Stina? Kanske senare när vi flyttat med andra ord. :)

Däremot så har jag ju sedan barnsben älskat musik och att träna.. I min förra blogg publicerade jag en låttext per blogginlägg utifrån hur jag mådde. Funderar på att återgå till det i någon form... Vad tror ni? Jag kan ju erkänna redan nu att min musiksmak är så in i nordens varierad så det är skrämmande - något som med all säkerhet kommer synas i sådana fall. Det där med träningen.. Ja, kanske ett ämne som kommer in senare. Vi får se. :)

Ska fundera på saken - kanske blir en ny nisch redan imorgon om jag själv nappar på mitt förslag.. ;)

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

SV: Tack! Ja, det kommer säkert bli en trevlig tid här hemma i Göteborg.
2 veckor är lång tid...men vi har varit i från varandra fler månader innan, så man har nog blivit lite imun ;) Men jag saknar honom varje dag såklart!