Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

10 mars 2012

Dagen idag

Lördag, näst sista dagen att försöka bli så pass frisk för att kunna jobba på måndag.
Håll tummarna! För i ärlighetens namn behöver jag det nu, det har inte gått framåt sedan gårdagen. :(
Självömkan here I come! När jag väl är sjuk i vanliga fall brukar det hålla i sig en-två dagar sen är jag på benen igen. Sist jag var sjuk längre än så var när jag hade lunginflammation och levde på vatten, apelsin och sömn i två veckor. Cirka 12 år sedan nu. Med andra ord - jag känner mig inte alls kaxig, snarare rätt ynklig just nu.

Jag gjorde idag slag i saken och beställde hem bikini, stradklänning och lite annat smått och gott från Victoria´s secret! För första gången från just dem, men kände att just idag behövde jag få uppmuntra mig själv och detta är något jag i flera år har velat göra.

Hade jag varit frisk, hade jag under gårdagen spenderat en del av dagen på Sportlife Backaplan, dansandes zumba. Det är fredagens måste om jag inte har något annat för mig. Har sån tur att jag aldrig jobbar fredagar (om vi inte har möten/kurser eller annat liknande inplanerat) och det blir liksom inte fredag om jag inte får dansa zumba då.
En av mina favoritlåtar + koreografier som Sara kör då är denna...
Grupo treo - Pegate
Jag tänker inte ens försöka lägga ut texten till denna - den är på spanska (tror jag) som många andra zumbalåtar. Det är otroligt vackert språk, skulle gärna kunna det. Men än så länge nöjer jag mig med att lyssna på musiken, sjunga med så gott jag kan trots okunskap om vad jag sjunger och se glad ut.. :)

Inga kommentarer: