Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

16 mars 2012

I´m back!

Jag är tillbaka!
Har jobbat sedan i tisdags, igår och idag har jag tränat.. Jag orkar med vardagen igen! :)
Jag har visserligen en jobbhelg framför mig, men jag ville ändå fira in helgen på något vis. Sagt och gjort, efter dagens träning knatade jag iväg till Coop och inhandlade det som fattades för att kunna koka ihop svamprisotto, ryggbiff och sparris. Till efterrätt blev det chokladpannacotta med färska hallon och ett litet glas vitt på det. Mumma! Nu sitter jag i soffan och håller på att somna, kärleken kör spelkväll så han återfinns framför datorn i sovrummet.



Så här såg jag ut idag när jag och A skakade rumpan och tuttarna på Saras grymma zumba. Precis som A sa för någon vecka sedan när ingen av oss kunde gå på detta passet - "Det är svårt att få fredags-feeling när vi inte går på passet idag".








Dessutom har jag nya träningsskor (nya och nya - några månader gamla räknas kanske inte som nya. :)
Vet inte riktigt vad som hänt, har lila detaljer i köket och dessa på fötterna när jag tränar..
Lila och rosa är två färger jag sedan barnsben haft svårt för - vad innebär det? :)



Takida - Handlake village

My mother taught me to cry, my family gave me a better side,
The soil bound us together.

The store is not open,
Trees have fallen but you,
You're still giving light.
The pride is not broken,
It still lingers on, the fight
The fight's already won.

Jag har flera anledningar till att tycka om detta band.. Väldigt många... Kommer visa hur mycket om några månader. :)

1 kommentar:

Madde sa...

Härligt att du är pigg igen!
lila? haha har min blogg haft dåligt inflytande på dig kanske? ;)
Har själv börjat tycka om rosa så jag tror jag förstår hur kluven du känner dig :) Trevlig helg på er!