Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

20 mars 2012

Flitens lampa lyser

Effektiv dag här!
Vaknade i morse när kärleken gick till jobbet vid 6:30. Vände mig om och sov nästan en och en halv timme, jag brukar inte kunna somna om i vanliga fall men jisses vad skönt det var. :)

Gick på ett Functional moves-pass igår för första gången - H.E.R.R.E G.U.D vilken träningsvärk det gav! När jag klev på bussen efter passet, cirka 20 minuter senare, hade jag svårt att gå. Instruktören körde sk_ten ur oss deltagare! :)
Jag hade bokat in MRL idag, men jag kan knappt gå på bar mark utan att knäa så jag avbokade passet, tog en lång, härlig promenad runt Eriksberg, längs vattnet och handlade lite mat på vägen hem.



Mumsade på pimpad gulaschsoppa, knäckebröd med ost till lunch - Tyvärr missade jag chansen till lunchdate med kärleken eftersom han ringde två minuter efter att jag ätit upp och frågade om han fick hämta mig så vi kunde luncha ihop. Men men, shit happens! En annan gång! :)



Därefter har jag suttit med jobb i närmare fem timmar och äntligen kommit ikapp lite med mina administrativa uppgifter som jag fick ignorera under min sjukdomsperiod.

Mats Westling - Hagalåten

Här mellan husen, ligger gårdarna så tätt
Att nog de flesta måste bry sig om varandra på nåt sätt
Här bor det Porschar, Amasoner och Monark
Här vilar ideologier och en mänsklig småstads ark

Jag kan ha fel, men nya världen skrämmer mig
Här är jag hel, vi tar en öl och säger:
Hey, hey, hey, hey, hey, det kommer ordna sig
Kom ner och stanna upp, det blir ok,
vi säger:
Hey, hey, hey, hey, hey, så nära hav och himmel
Och du kan vara människa för mig

Inga kommentarer: