Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

15 december 2010

25 - En första...

En första... Vad då? Vad ska vi ta? Jag tror att jag skulle vilja berätta lite om första gången jag var i USA med min mor, yngsta bror för att hälsa på min syster som då var au pair där.

Jag var inte mer än 3 eller 4 år har jag för mig.

Mycket hände under den resan, jag råkade ut för det ena missödet efter det andra.. Barn ni vet.. Ska vara överallt och ingenstans på samma gång. :)

Jag vet att jag under en av våra turer till parken ville leka med jordekorrarna som fanns där.. Det ville inte de göra.. Så en av dem bet mig..

Jag lyckades bita sönder ett sånt där neon-halsband en dag, fick panik och började storgråta.. Ur munnen lyste det illgrönt neon.. :)

Min bror skulle vakta mig en stund innan vi skulle åka iväg någonstans, medan mamma och syster klädde på sig.. Han satte mig på biltaket (av vilken anledning har jag ingen aning om). Det var mitt i sommaren, har för mig att mamma sagt att det hade varit upp åt 30 grader de senaste dagarna, inklusive denna. Bilen hade så klart stått i solen, jag hade ett par korta snickarbyxor på mig och brände mig så in i norden på baksidan av låren.. Tror ni jag grät? Mhmmm.. Big time! :)

Vet inte om det var hämnd eller ej, men under vårt besök i John Hancock center så spillde jag ut apelsinjuice på brorsans nya, kritvita utstyrsel.. Payback´s a bitch.. ;)

Allt detta + massa mer saker under min första resa till staterna... Som tur är så har det varit lugnare de andra gångerna... :)

Inga kommentarer: