Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

08 december 2010

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Jag tror att det nog måste vara den då jag fyllde 25 år. Mina föräldrar hade kommit ner hit till Göteborg för att fira ihop med oss. Vädret var så sjukt fint, riktig försommar-helg var det med över 25 grader och sol.

Vi skulle gå ut på kvällen och äta tillsammans.

Under dagen så ringde flera kompisar och släktingar och grattade, bland annat min ena bror som berättade att han och min dåvarande svägerska var ute och gick i det härliga vädret. Jag minns att jag föreställde mig var de befann sig i parken där de bodde och han sa att vi ses när jag kommer hem senare i sommar.

När jag lade på luren så fortsatte jag och min mor att förbereda tårtan som jag påbörjat när det plötsligt ringer på dörren. Ante säger åt mig att gå in i vardagsrummet och sätta mig och jag blir fundersam på vem det kunde vara, men misstänkte att det var ett kompispar till oss som skulle dyka upp under dagen..

Men istället för att höra deras röster så står Ante och viskar med någon i dörren och plötsligt ser jag min bror komma in med svägerskan efter sig!!
Tårarna bara sprutade på mig och jag kunde inte sluta skratta! Istället för att ha gått i parken där hemma så hade de alltså gått igenom parken utanför där vi bor!!!

Jag var så glad och självklart var de med på middagen under kvällen. Som var helt fantastisk.. Heaven23 här i Göteborg, man sitter på 23:e våningen, med utsikt över hela staden och kan se in i köket där maten förbereds.

Vi åt en 3-rätters middag med vin-meny till, samt en buffé med deras egna bröd och smör och en ost-meny som heter duga. Det var egentligen en 5-rättersmiddag vi avnjöt och kvällen var helt otrolig.. :)

Inga kommentarer: