Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

01 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Mina syskon betyder mycket för mig, det är sällan vi träffas – speciellt samtidigt.

Min äldsta bror bor sedan många år tillbaka i Vänersborg. Som ung spelade han basket i Ockelbo och var faktiskt med när Ockelbo för första gången spelade i den högsta serien då.. Det är tack vare han som jag började spela basket. Han är grymt allmänbildad och jag är helt övertygad om att han skulle vinna om han ställde upp i frågeprogram. :)

Det är även hans förtjänst som jag har en fantastisk svägerska och fyra härliga syskonbarn som jag tyvärr inte träffar så ofta, men saknar desto mer.

Sen har vi min äldsta syster. Hon åkte över till USA när hon var tonåring som Au pair och blev kvar där. Hon träffade en amerikans man under sin tid där och nu bor de i villa i ett mysigt område utanför Chicago. De är gifta sedan många år tillbaka och har två söner och massa djur (främst katter).

När jag var yngre så tänkte jag inte så mycket på att hon var min syster, det kändes inte så eftersom vi inte sågs så ofta. Men nu när jag blivit äldre så känns det faktiskt jobbigt att de bor så långt bort. Dessutom är hon den av mina två systrar som är mest lik min mor just nu. Tittar jag på kort från när mor var ung så är det som att se henne live om jag tittar på min syster. :)

Sen har vi min yngsta syster. Hon är den enda av oss syskon som varit Ockelbo trogen hela livet. Hon och hennes fästman bor i mina morföräldrars gamla hus, har två barn. En son som numera bor och jobbar i Gävle och en dotter som fortfarande bor hemma.

Hon var den person som fick mig att börja jobba som personlig assistent och jag är så glad för detta. Utan henne hade jag aldrig träffat 4 av mina ovan nämnda vänner till exempel. Hon är väldigt bra på att laga mat och får jag chansen att äta hennes mat så är det svårt att tacka nej. :)

Min yngsta bror är också den jag har mest kontakt med, tror det beror på att han är den enda jag faktiskt har bott hemma med, även om det var en kort period. Han har varit med om mycket i sitt liv, både positiva och negativa händelser och vi kan prata om i stort sett allt.

Han är, precis som min yngsta syster väldigt bra på att laga mat, han gillar musik, precis som min äldsta bror och vi har väldigt lika musiksmak.

Detta var lite kort om mina syskon. Åldern varierar mellan oss, likaså våra jobb och bostadsorter. Men i grund och botten så har vi samma värderingar och vi är samma familj. :)

Inga kommentarer: