Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

21 december 2010

Morgondagen - kom!

Ni kan inte ana hur mycket jag längtar till juni.. Flera gånger i veckan kommer jag på mig själv att fantisera om hur det kommer kännas att för sista gången åka till Krokslätts fabriker, få examensbeviset och den där rosen som lärarna pratar om.. Få äta gått... Vara finklädd.. Och sen åka därifrån och inte behöva komma tillbaka.. Inte för att jag inte trivs där, men just nu vill jag bara sluta.. Få börja jobba.. Se fram emot nästa steg i vårt liv.. :)

Apropå finklädd så har jag faktiskt sett en klänning jag gärna har på mig på examensdagen.. Hoppas den finns kvar nu efter jul - kanske med en röd lapp på.. Då slår jag till så det är klart.. Då fattas bara skor så kan jag strutta iväg till skolan, redo för avskedet.. :)

Gudars skymning så jag längtar till morgondagen.. Jag och hjärtat kommer sätta oss på en buss (lyxig sådan) och bege oss hemåt för att fira jul och nyår hemma.. Jag tror jag spricker av längtan snart! :)

Inga kommentarer: