Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

07 december 2010

Dag 17 – Mitt favoritminne

Den här var svår, men jag får sålla och då väljer jag den helgen då jag skulle hålla min bror sällskap i hans nya lägenhet. Jag var inte mer än 14-15 år, han var 28-29 år. Jag kände mig så stor!

Han hade varit med om en inte alltför trevlig händelse i sitt liv och var orolig för att sova själv så där precis första natten. Han hade frågat mamma och jag eller hon ville sova där den helgen och mamma sa att jag nog skulle uppskatta det.
Den otrevliga händelsen hade drabbat oss alla i familjen och vi var inte speciellt pigga någon av oss, men trots detta så var det en fantastisk helg.

Vi gick på bio, åt på McDonalds och kollade på film hemma hos honom. Gosade med hans katter och bara var. Jisses så stor jag kände mig då, att vara behövd av min 14 år äldre bror och att märka att han uppskattade mitt sällskap. Det var en häftig känsla och än idag så kan jag känna en samhörighet med honom. :)

Inga kommentarer: