Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

22 december 2010

Kuska runt i Sverige

"Som ni märker så lämnar vi nu Jönköping..."
Åh så härligt! Vi är äntligen på väg och har ju i och för sig kommit en bit på vägen. Bussresan går som en dans hittills och sätena är grymt sköna. Nästan 8 timmar här är ingen match! :)

När man får möjlighet att åka runt i vårat kära land på lite mindre vägar och åka igenom städer titt som tätt så inser jag hur otroligt vackert Sverige är.. Speciellt under detta täcke av snö som vi i år fått. Som de flesta av mina vänner kanske vet så har jag ingen favoritårstid utan gillar alla fyra för att de är så olika. Men för stunden så älskar jag vintern, det är så vackert med vit snö, rosiga kinder och alla ljuskällor som kommer upp denna tid på året.

Ante sitter här bredvid och pluggar för fulla muggar, själv har jag spenderat första tiden med att kika några avsnitt av One tree hill. Hade lyckats glömma bort den serien för ett tag och hux flux så fanns det nästan en hel säsong att hyra.. :)

Fick ett sms från en av mina vänner i Gbg vid 5 imorse som sa att de äntligen kommit hem.. Stackarn har varit i Paris med sin sambo och de skulle ha kommit hem i söndags kväll.. Men på grund av detta väder så har de varit fast på flygplatsen tills idag då.. Dessutom hade de åkt på en rejäl förkylning så kan tänka mig hur jobbiga de här senaste dagarna måste ha varit för dem..

Till råga på det så fick jag sms från en annan vän som befinner sig i Kuba just nu.. För det första så kom det inte iväg den dag de skulle iväg utan fick vänta ett dygn extra. Vädret där borta är tydligen riktigt illa med regn och inte alls så varm värme som de hoppats på, dessutom var tydligen inte hotellet speciellt trevligt..
Fy.. Jag lider med er alla fyra.. Ni har längtat och sett fram emot era resor en så lång stund och så blev det som det blev..
Hoppas jul och nyår i alla fall blir minnesvärda för er. :)

1 kommentar:

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

tack för att du ställde en fråga i min frågestund! Nu kan du läsa svaren!
KRAM