Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

12 december 2010

Dag 22 – Det här upprör mig

Personer som bara tänker på sig själva utan att kunna sätta sig in i andra människors situationer.

Jag tror att vi alla gör så ibland, men att göra det vid upprepade tillfällen. För att man själv är rädd för förändring eller helt enkelt bara vill ha det på sitt vis. Nej.. Det går bort för mig. Ibland måste vi själva stå tillbaka om det innebär att andra mår bra av att förändra eller leva på ett visst sätt..

Anledningen till att detta upprör mig kan bero på att jag vid flera tillfällen blivit utnyttjad av sådana personer och jag själv fått ”städa upp” efteråt.
Jag får ta de svåra besluten och leva med dessa. Medan den/de andra kommer undan väldigt enkelt..

Nej, skärpning till dessa människor! Tänk för f_n inte bara på er själva och hur ni vill ha det varje gång, i längden så kommer fler och fler personer upptäcka detta och har ni otur så bränner ni era broar och står där ensam i slutet. Ce la vie..

Empati, sympati och medmänsklighet tack! :)

Inga kommentarer: