Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

19 december 2010

Dag 29 - Mina ambitioner

Oj, mina ambitioner..
För det första så fick jag googla på "Ambition" för att vara helt säker på vad det egentligen betyder. Jag vet hur jag ska använda ordet i meningar och så vidare, men när jag ska beskriva det och vad mina ambitioner är så kände jag att jag helst vill vara helt säker på min sak..

Så här stod det på Wiktionary:
  1. (någons) mål (med något); det någon arbetar för att uppnå.
    Min ambition med boken är att människor skall finna tröst i den.
  2. någons drivkraft, det som gör att någon orkar och vill fortsätta (arbeta) med något.
Jag har ju en del mål som jag gärna uppnår innan jag checkar ut från detta jordeliv..
En del av dessa är; att bilda familj, uppfostra mina barn till självständiga, medmänskliga och lyckliga människor. Sen vill jag ju så klart gå klart min utbildning och lyckas ta tillvara på den kunskapen jag får från den i mina kommande yrken/mitt liv.

Drivkraften som jag har är att jag vill må bra i dagens slut. Sen om det beror på att jag själv har gjort mig glad, någon annan gjort mig glad eller jag har gjort andra glad - det spelar mindre roll...

Inga kommentarer: