Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

10 december 2010

Dag 20 – Den här månaden

Ja, denna månad, december. En av årets mest uppstressade månader under året.
På grund av lite olika anledningar så har jag och min familj valt att inte byta julklappar i år och jag är riktigt glad för detta.
Jag längtar verkligen bara efter att få träffa min familj, materiella saker är så flyktiga. Och jag och Ante är ju studenter vilket innebär lite mindre pengar i december. Jag har visserligen jobbat i november så får ut lite extra, men det är inte mycket mer än hyra dessa slantar räcker till.

Tur nog så har jag en familj där vi inte bryr oss om paket och presenter. När jag sa att jag inte kommer köpa en pinal till någon i år så fick jag snarare flera lättade suckar från alla håll och kanter – för vem köper vi presenter liksom? Jag vet att min familj älskar mig lika mycket ändå. :)

Jag erbjuder hellre mina föräldrar hjälp med julmaten, som vi alla kommer uppskatta – tillsammans än att försöka hitta fina, bra eller praktiska presenter till 10 personer för pengar jag ej har..

Vi får se hur firandet ser ut under denna månad, jul kommer jag fira ihop med min familj, nyår är lite luddigt än så länge.
Ante hade redan bestämt med sin familj innan vi hann prata om det och jag måste erkänna att jag är lite ledsen för det.. Att inte ens få veta något innan för att kunna prata om det hela gör mig lite ledsen.. Vi är trots allt ihop, borde inte frågan få komma upp då i alla fall? Är lite kluven till hur jag själv ska göra. Dels skulle jag vilja fira med min familj av många anledningar, dels hade en fest ihop med vänner varit trevligt, men samtidigt vill jag fira med Ante.. Hade velat diskutera alternativen i lugn och ro innan de togs, men jag får klura på det själv i år och ta ett eget beslut. Det enda jag är säker på är att nyår kommer och går precis som alltid.

Just nu ser jag fram emot den 22 december, då sätter vi oss på bussen som ska ta oss hemåt. Ska njuta av att gå omkring i mitt barndomshem, känna mammas julbaksdofter och mumsa på skinkmackor... :)

Inga kommentarer: